Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Γιώργος Κουτρούλης: «Επιτυχημένος είναι αυτός που τα έχει βρει με τον εαυτό του και κάνει αυτό που αγαπάει. Θα έλεγα ότι είμαι επιτυχημένος»


Ο Γιώργος Κουτρούλης, ή "Headstone" όπως τον γνωρίζουν οι περισσότεροι, είναι ένας youtuber που γνωρίσαμε κυρίως μέσα από τα γκάλοπ που έχει κάνει στο παρελθόν για το κανάλι του.
Κατάγεται από τη Λάρισα, ενώ τα τελευταία χρόνια ζει στην Αγγλία όπου και σπουδάζει Ψυχολογία, κάτι που όπως δηλώνει, το ήθελε πάρα πολύ από τα εφηβικά του χρόνια. Η αγάπη του για τη μουσική ήταν η αφορμή να γίνει μέλος του κόσμου του YouTube. Λίγα χρόνια μετά άνοιξε ένα αγγλόφωνο κανάλι και ακολούθως άνοιξε και το τρέχον κανάλι του το οποίο και διατηρεί. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ο "Headstone" έχει αλλάξει την εικόνα και την θεματολογία του καναλιού του, και από κωμικά γκάλοπ έχει περάσει στα βίντεο όπου μιλάει για Ψυχολογία και αυτοβελτίωση. Κάθεται "στον καναπέ" μας και εξιστορεί ποιες συγκυρίες και ποιοι λόγοι τον ώθησαν τελικά να πάρει την απόφαση να γυρίσει σελίδα στο κανάλι του, ενώ συγχρόνως τοποθετείται και στον τρόπο αντιμετώπισης της εξάπλωσης του κορονοϊού από την Αγγλία, η οποία δεν προέβη εγκαίρως στη λήψη των κατάλληλων μέτρων περιορισμού του.


Πώς ξεκίνησες το YouTube και πόσο καιρό το κάνεις; Το ξεκίνησες σε μικρή ηλικία;

Όταν ήμουν 15-16 χρονών έγραφα μουσική και ανέβαζα τραγούδια στο YouTube, αυτή ήταν η πρώτη μου εμπειρία στην πλατφόρμα. Σαν youtuber ξεκίνησα στα 18 μου μόλις είχα πάει στην Αγγλία για να σπουδάσω. Ξεκίνησα να κάνω κάποια αγγλικά βίντεο για περίπου 7-8 μήνες, μετά το ψιλοπαράτησα, έκανα κάποια βίντεο πάλι, ξαναέγραψα λίγο μουσική... Ήμουνα λίγο "on and off", ρε παιδί μου, γενικά. Σε μια φάση, πέρυσι τέτοιον καιρό περίπου, προς το Πάσχα, είχαμε ανοίξει ένα κανάλι με τους τότε φίλους μου και παράγαμε διάφορο content, το οποίο βοήθησε στο να γίνω γνωστός. Έκανα κάποια βίντεο ερωτήσεων, που ίσως να τα έχεις δει στο κανάλι μου, και είναι τα πιο δημοφιλή του καναλιού μου. Τα δημιουργήσαμε μαζί με τα άλλα παιδιά, μετά με αυτά τα παιδιά μαλώσαμε και δεν κάναμε πλέον YouTube μαζί, οπότε το συνέχισα μόνος μου. Όμως, αυτό που θέλω να ακούσεις κι εσύ και οι θεατές μας που θέλουν να με δουν πώς είμαι στ' αλήθεια, είναι ότι εγώ δεν θέλω πλέον να θεωρώ τον εαυτό μου youtuber. Αυτό γιατί η ειδικότητα μου δεν είναι η παραγωγή βίντεο για το YouTube πλέον. Η δουλειά μου είναι αυτή του ψυχολόγου. Μέσω του YouTube απλά διαφημίζω την δουλειά μου και βοηθάω ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Αυτή είναι όλη μου η ιστορία στο YouTube.


Το όνομα "Headstone" από πού προέρχεται; Πώς πήρες το όνομα αυτό;

Πολύ καλή ερώτηση γιατί δεν νομίζω να το έχω πει αυτό ποτέ δημοσίως. Ήμουν πρώτη Γυμνασίου και θυμάμαι ότι ήθελα να βρω μια καινούργια "ταγκιά", ένα καινούργιο όνομα, γιατί τότε όλοι έβαζαν ψευδώνυμα στο FaceBook και στα social media. Επειδή άκουγα Black και Death Metal, μια φορά μπήκα στο Google Translate, πάτησα "ταφόπλακα" και μου έβγαλε "tomb". Δεν μου άρεσε το "tomb", κοίταξα το ακριβώς από κάτω που έγραφε "Headstone" και ήταν ό,τι πρέπει. Με το που το είδα κόλλησε το μάτι μου και λέω "αυτό είναι δικό μου". Το υιοθέτησα και το εξέλιξα σε κάτι σαν "brand". Δηλαδή, αρχικά βγήκε κάτι σαν παρατσούκλι για αστείο, αλλά το έχω εξελίξει σε brand. Διαπιστώνω ότι και οι φίλοι μου με αποκαλούν περισσότερο Headstone παρά Γιώργο. Αυτή είναι η ιστορία του ονόματος, δεν είναι κάτι τρελό δηλαδή.


Ποιοι παράγοντες σε παρακίνησαν να ασχοληθείς με την Ψυχολογία; Υπήρξε κάτι που ήθελες να αναβαθμίσεις στον εαυτό σου;

Ναι, σίγουρα. Αρχικά, όταν ήμουν μικρότερος ήθελα να σπουδάσω Πληροφορική, επειδή ασχολούμουν πάρα πολύ με υπολογιστές. Μετά από λίγο καιρό, άρχισα να διαβάζω βιβλία αυτοβελίωσης, γυναικεία ψυχολογία, ψυχολογία του ανθρώπου, γλώσσα του σώματος κ.λπ. Πραγματικά, έβρισκα την αγάπη μου μέσα σε αυτά τα βιβλία. Γούσταρα άσχημα, δεν θα σου πω ψέματα. Έτσι κι αλλιώς, από μικρός ήθελα να φύγω στο εξωτερικό, δεν ήθελα να κάτσω εδώ στην Ελλάδα με τίποτα. Διαβάζοντας όλα αυτά τα βιβλία, από τα 16 μου χρόνια και μετά, διαπίστωσα ότι αυτό είναι για μένα. Μ' αρέσει να βοηθάω ανθρώπους, γιατί βοηθούσα και κάποιους φίλους μου και βοηθιόμουν και από κάποιους άλλους. Είπα "Ουάου, αυτό είναι όντως πολύ ωραίο. Μπορείς όντως να βοηθήσεις έναν άνθρωπο να ξεπεράσει αυτά που ξεπέρασες κι εσύ για να γίνει καλύτερος άνθρωπος στη ζωή". Εμένα αυτό ακόμη μου ακούγεται τρελό. Αυτό ήταν που με παρακίνησε να σπουδάσω Ψυχολογία, το να μπορώ να βοηθάω ανθρώπους που το θέλουν κ.λπ. Αλλά το πώς το έχω διαμορφώσει σήμερα, είναι περισσότερο γιατί αυτό αρέσει σ' εμένα, καθώς δεν μ' αρέσει να λέω ότι είμαι ένας "κλασικός ψυχολόγος", ή κάτι τέτοιο, βάσει κιόλας ότι δεν έχω ακόμη το πτυχίο μου. Όμως, πραγματικά, αυτό που κάνω είναι πολύ διαφορετικό από τους κανονικούς ψυχολόγους και όποιος βλέπει και τα βίντεο μου θα το διαπιστώσει. Αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να φέρω ένα καινούργιο ρεύμα στο πώς να βοηθάς ανθρώπους και να περάσω το μήνυμα ότι δεν χρειάζεσαι ένα πτυχίο για να σου πει ότι μπορείς να βοηθήσεις αυτούς τους ανθρώπους. Δηλαδή, ένας άνθρωπος που μπορεί να είναι στο fitness και δεν έχει πτυχίο αλλά έχει εξελιχθεί στο αντικείμενο από μόνος του, μπορεί να συναγωνιστεί έναν με πτυχίο. Και ένας με πτυχίο που δεν έχει εξελιχθεί στο αντικείμενο αλλά έχει πάρει απλά ένα πτυχίο, μπορεί να κάνει πολύ χειρότερη δουλειά και να κάνει κακό στον πελάτη του. Οπότε, αυτό που θέλω να προβάλλω μέσω της δουλειάς μου, είναι ότι δεν χρειάζεσαι πτυχίο για να πάρεις γνώση και να βοηθηθείς. Υπάρχουν πολλές πηγές από όπου μπορείς να πάρεις όλη αυτή τη γνώση.

«Αυτό που διαπιστώνω στο ελληνικό κοινό είναι ότι υπάρχει πολλή τοξικότητα. Μερικοί πιστεύουν ότι εμείς κλέβουμε λεφτά»

Διατηρείς και κανάλι αγγλόφωνο, σωστά; Πώς θα χαρακτήριζες την ελληνική κοινότητα του YouTube και πώς θα την συνέκρινες με το κοινό που έχεις στο αγγλόφωνο κανάλι;

Αρχικά, δεν έχω κοινό στο αγγλόφωνο κανάλι, εκεί με ακολουθούν μόνο φίλοι μου, καθώς μένω στο εξωτερικό. Η τρελή φάση εδώ πέρα όμως είναι κάτι που δεν μπόρεσα να καταλάβω ποτέ. Οι Έλληνες ποτέ δεν με υποστήριξαν όταν έκανα κάτι στο εξωτερικό, δηλαδή στα αγγλικά. Αν προσέξεις κιόλας, στα αγγλόφωνα βίντεο μου υπάρχουν πάρα πολλά dislikes. Επομένως, δεν με υποστήριξαν ποτέ σ' αυτό, πράγμα το οποίο δεν μ' ενοχλεί, δεν το αναφέρω γι' αυτό. Απλώς, αυτό από μόνο του φανερώνει την τοξικότητα που έχουν ορισμένοι άνθρωποι. Τώρα, αναφορικά με το YouTube στην Ελλάδα, αρχικά δεν θα ήθελα να μιλήσω σαν influencer και δεν θεωρώ τον εαυτό μου έναν από αυτούς. Παλαιότερα, όταν έκανα τα βίντεο ερωτήσεων, ήθελα να γίνω, αλλά αυτό που διαπίστωσα είναι ότι οι influencers είναι πάρα πολύ "ψεύτικοι". Είναι πάρα πολύ ψεύτικοι και δεν θες να μπλέξεις μαζί τους, ούτε με τον τρόπο ζωής τους. Είναι πραγματικά πολύ άσχημο. Οπότε, το να κάνεις YouTube στην Ελλάδα με το περιεχόμενο που παράγω εγώ, ο κόσμος προσπαθεί να σε ρίξει. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει η πεποίθηση πως "αν δεν έχεις πτυχίο, δεν μπορείς να βοηθήσεις ανθρώπους", πράγμα που είναι ένα από τα μεγαλύτερα ψέματα. Επίσης, διακρίνω το κόμπλεξ της κατωτερότητας. Δηλαδή, ξέρουν ότι με αυτό που κάνουμε, πράγματι βοηθάμε ανθρώπους δίνοντας τους μια ελπίδα και μια στήριξη, και κάποιοι τοξικοί άνθρωποι το ερμηνεύουν ότι εμείς κλέβουμε λεφτά. Το θέμα είναι ότι και οι ίδιοι θα μπορούσαν να το κάνουν και δεν το κάνουν γιατί φοβούνται, και κράζουν αυτούς που το κάνουν. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που υπάρχει στο ελληνικό κοινό. Στο εξωτερικό δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Εκεί, αν σε δουν να κάνεις καλή δουλειά, θα σε υποστηρίζουν για την καλή σου δουλειά, και αν όχι, δεν τους ενδιαφέρει. Στην Ελλάδα θα πατήσουν και dislike, ας πούμε. Πιθανόν να σου στείλουν και ένα μήνυμα στο Instagram στο οποίο θα σου βρίζουν και την μάνα, θα σου λένε το ένα, θα σου λένε το άλλο... Δεν υπάρχουν πολλοί σε αυτό που κάνουμε εμείς λόγω του ότι υπάρχει πάρα πολύ hate, πάρα πολύ μίσος, από ανθρώπους που δεν ξέρουν.


Αυτό πώς το ερμηνεύεις ως ψυχολόγος; Πού πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό το φαινόμενο;

Αυτό το έχω πει και σε ένα βίντεο. Ένας άνθρωπος που προσπαθεί να αυτοβελτιωθεί, θα δείξει και στους φίλους του ότι έχει αλλάξει. Όταν αυτό το δείξει στους φίλους του, θα διαπιστώσουν ότι όντως είναι εύκολο να αλλάξεις. Όμως, θέλει να αλλάξει; Αυτό προϋποθέτει να σκεφτεί ότι αυτά που έκανε πριν ήταν λάθος. Άρα, τώρα πρέπει να κάνει κάτι διαφορετικά, και αυτό είναι κάτι που πολλοί δεν μπορούν να το δεχτούν. Ιδιαίτερα οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι. Βλέπω άτομα 30 χρονών να ασχολούνται μαζί μας τόσο πολύ και δείχνω κατανόηση. Είναι δύσκολο να πεις ότι τα τελευταία 30 χρόνια που ζω έκανα λάθος και πρέπει να αλλάξω. Όμως, αν μπορέσεις να βρεις την δύναμη να το παραδεχτείς αυτό, εκεί μπορείς να κάνεις την ζωή που πάντα ήθελες. Εκεί μπορείς να αγαπήσεις πραγματικά τον εαυτό σου και να προχωρήσεις μπροστά χωρίς να κοιτάζεις πίσω. Είναι μέχρι να κάνεις αυτό το βήμα και να πεις "σήμερα αλλάζω". Οπότε, θα το ρίξω εκεί. Ξέρουν ότι πρέπει να αλλάξουν, θέλουν, αλλά το κρύβουν βρίζοντας το και υποβαθμίζοντας το. Κανένας δεν κάνει το βήμα. Στο προφίλ μου στο Instagram λέω ότι προσπαθώ να αλλάξω τον κόσμο, εγώ κάνω όντως το βήμα να αλλάξω τον κόσμο γιατί έχω αλλάξει πρώτα τον εαυτό μου. Οπότε, αντί να βρίζεις αυτό που κάνουμε, συνέχισε κι εσύ και κάνε το δικό σου κομμάτι στο να αλλάξεις τον κόσμο. Αυτό είναι το σημαντικό, νομίζω.
«Επιτυχημένος για μένα, είναι αυτός που τα έχει βρει με τον εαυτό του και κάνει αυτό που αγαπάει.»

Πώς θα όριζες την επιτυχία; Πού πιστεύεις ότι βρίσκεται και πότε θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου επιτυχημένο;


Εγώ και τώρα θεωρώ τον εαυτό μου επιτυχημένο. Λόγω του ότι νιώθω χαρούμενος με τον εαυτό μου, με αυτά που κάνω και το πού βαδίζω. Και να μην βγει πουθενά, στην τελική, αυτό που κάνω, εγώ πάλι θα νιώθω επιτυχημένος γιατί τα έχω βρει με τον εαυτό μου. Άρα, η επιτυχία δεν έχει να κάνει με υλικά αγαθά, με πόσα λεφτά έχεις, πόσα σπίτια, με πόσες γκόμενες βγαίνεις κ.λπ. Έχει να κάνει με το αν τα έχεις βρει με τον εαυτό σου και αν νιώθεις ότι αυτά που κάνεις είναι ακριβώς για εσένα. Δηλαδή, αν δουλεύεις σε μια δουλειά γραφείου 09.00-17.00 και νιώθεις καλά με τον εαυτό σου, τότε όλα καλά, φίλε, είσαι πετυχημένος. Αν νιώθεις όντως καλά με τον εαυτό σου, είσαι πετυχημένος για μένα. Το να μην έχεις σταθερό εισόδημα και σταθερή δουλειά, όπως εγώ, για κάποιον είναι unstable(ασταθές) και ίσως δεν μπορεί να το αντέξει. Για μένα, όμως, είναι ό,τι καλύτερο και γι' αυτό νιώθω πετυχημένος με αυτό που κάνω. Γιατί τα έχω βρει με τον εαυτό μου και είμαι εντάξει με αυτό που κάνω και ξέρω ότι είναι ακριβώς αυτό που θέλω να κάνω. Και όσο μεγαλώνω και μαθαίνω καινούργια πράγματα, βρίσκω όλο και κάτι νέο που θέλω να εξερευνήσω. Έτσι ορίζω εγώ την επιτυχία, ότι πάντα να είσαι εντάξει με τον εαυτό σου και με αυτά που κάνεις.


Πρόσφατα στο κανάλι σου άλλαξες τον χαρακτήρα των βίντεο σου. Αυτό δυσαρέστησε τους συνδρομητές σου; Σου εξέφρασαν κάτι τέτοιο;

Πολύ. Πολύ και ευτυχώς. Ευτυχώς γιατί έμειναν αυτά τα άτομα που άξιζαν. Έμειναν αυτοί που θέλουν όντως να αλλάξουν και έφυγαν τα πιτσιρίκια του τύπου "Θα δω ένα βίντεο επειδή έχει ωραίο thumbnail(μικρογραφία)", ή "επειδή έχει ωραίο τίτλο". Από αυτά τα βίντεο δεν θα αλλάξεις ποτέ, δεν θα πάρεις ποτέ τίποτα. Απλά σκοτώνεις τον χρόνο σου, που είναι ΟΚ. Αν θες απλά να σκοτώνεις τον χρόνο σου, είναι ΟΚ, κάνε αυτό. Αλλά αν όντως θέλεις να πάρεις αξία, αν όντως θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου, δεν θα κοιτάξεις για το ποιο έχει καλύτερο τίτλο, αλλά θα πεις "Ποιος μπορεί όντως να μου αλλάξει τη ζωή;". Έλεγα, με το που θα άλλαζα το ύφος των βίντεο μου, και δύο προβολές να έπαιρνε το κάθε βίντεο, εγώ πάλι θα ένιωθα καλά γιατί ξέρω ότι αυτά τα δύο άτομα που θα έβλεπαν, όντως θα με είχαν ψηλά και θα άκουγαν αυτά που λέω. Ειδικά τώρα που έχω 400 με 600 άτομα που βλέπουν κάθε βίντεο μου, είμαι τόσο ευγνώμων γι' αυτό το πράγμα που δεν μπορείς να φανταστείς. Χίλιες φορές 400 με 600 άτομα, αλλά όντως να με γουστάρουν τόσο πολύ και να μου στέλνουν μηνύματα κατεβατά: "Φίλε, μού έχεις αλλάξει τη ζωή. Σ' ευχαριστώ", παρά επτάμισι χιλιάδες άτομα να μου λένε "Ε! Πότε θα κάνεις καινούργιο βίντεο, ρε; Βαριέμαι!". Αυτή είναι η φάση που κατάλαβα. Ήταν δύσκολο να το αλλάξω, αλλά το έκανα και ευχαριστώ τους μέντορες μου που με έκαναν να αλλάξω όλο το σκηνικό στο κανάλι μου. Τώρα, όντως νιώθω πολύ καλύτερα με τον εαυτό μου.
Ο "Headstone" με τον youtuber και μέντορα του, Κων/νο Μπλιζιώτη ("Blyzz")

Αρκετοί youtubers λένε ότι το YouTube μπορεί να γίνει κανονική δουλειά. Εσύ τι πιστεύεις; Μπορεί κάποιος να βγάλει χρήματα, ή ακόμη και να ζήσει από το YouTube;

Από το YouTube και μόνο όχι. Όχι, δεν θα βγάλεις λεφτά ποτέ από το YouTube και μόνο. Αν ξεκινάς το YouTube με σκοπό να πάρεις λεφτά και να γίνεις πλούσιος, σταμάτα το αυτή τη στιγμή. Έχεις λάθος στόχο, δεν θα σε βγάλει πουθενά. Μπορείς να βγάλεις μέσω διαφημίσεων, και όλα αυτά, αλλά για μένα προσωπικά, δεν αξίζει ο εξευτελισμός του να προωθείς προϊόντα που δεν έχεις δοκιμάσει καν. Δεν αξίζει να το κάνεις για να πάρεις τέσσερα ευρώ. Μου έχουν γίνει τέτοιες προσφορές κι εμένα. Θεωρώ ότι είναι ο μεγαλύτερος εξευτελισμός. Εγώ τα μόνα πράγματα που διαφημίζω στο κανάλι μου είναι πράγματα τα οποία δοκιμάζω εγώ, τα ξέρω και δεν περιμένω να μου δώσουν κάτι πίσω. Το YouTube δεν θα σου δώσει ποτέ λεφτά και δεν είναι καλό να ξεφτιλιστείς για τέσσερα ευρώ. Και πολύ γνωστός να γίνεις, πάλι δεν θα βγάζεις αρκετά για να πεις "Θα ζω τη ζωάρα μου". Βέβαια, στο εξωτερικό παίζει κάτι άλλο, εγώ δεν το γνωρίζω. Για τα ελληνικά δεδομένα, πίστεψε με, δεν βγάζεις λεφτά. Και είναι και λάθος motive(κίνητρο) να ψάχνεις τα χρήματα από το YouTube.

«Θεωρώ ότι η Αγγλία δεν προέβη εγκαίρως σε μέτρα για τον κορονοϊό για να μην πληρώνει συντάξεις. Είναι πολύ ψυχροί οι Άγγλοι»

Σπουδάζεις, λοιπόν, στην Αγγλία. Ποια είναι η γνώμη σου για τον τρόπο που αντιμετώπισε το ζήτημα του κορονοϊου;


Επίκαιρο θέμα! Πολύ λάθος, αλλά καταλαβαίνω γιατί το έκαναν. Αυτό που θα πω μπορεί να μην ακούγεται και τόσο δημοφιλές, αλλά αυτό που ήθελαν να κάνουν είναι να "σκοτώσουν" τις ευπαθείς ομάδες, δηλαδή τους μεγάλους ανθρώπους, για να μην έχουν να πληρώνουν τις συντάξεις. Τώρα, αυτό είναι δική μου άποψη, δεν λέω ότι αυτό ισχύει. Νομίζω ότι το έκαναν γι' αυτό. Ήθελαν, χωρίς να σκοτώσουν πραγματικά ανθρώπους, να αφήσουν να πεθάνουν κάποιοι μεγάλοι άνθρωποι για να μην έχουν να πληρώνουν συντάξεις. Γενικά, οι Άγγλοι είναι πάρα πολύ κρύοι, το γνωρίζουμε αυτό. Πραγματικά μπορούν να σκοτώσουν τον καθένα για δέκα ευρώ. Δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Θεωρούσα ότι είναι λάθος, γι' αυτό και σηκώθηκα κι έφυγα όσο πιο γρήγορα γινόταν.


Δείτε ολόκληρο το βίντεο της συνέντευξης εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου