Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Τσίτσε Μοντές: «Η ψυχή μου βρίσκεται στα Ιωάννινα. Μόνο η καρδιά μου και το σώμα μου είναι στο εξωτερικό»

Ο Χουάν Μοντές είναι  ένας ποδοσφαιριστής που αποτύπωσε τη δική του σφραγίδα στον ΠΑΣ Γιάννινα, με τους Γιαννιώτες να μην τον ξεχνούν παρά τα τόσα χρόνια που έχουν περάσει από τότε που έπαιζε με την ομάδα.
Φυσικά, η αγάπη αυτή όπως φαίνεται είναι αμοιβαία, καθώς ο παλαίμαχος πλέον ποδοσφαιριστής εκφράζει με συχνές αναρτήσεις του στα social media τι ήταν στη ζωή του τα Γιάννενα και η Ελλάδα. Κάποτε είχε γράψει στο FaceBook «Θα έδινα και το ένα μου πόδι για να ξαναφορέσω αυτή τη φανέλα». Ύστερα από αυτό, η ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα τού έστειλε δώρο την εν λόγω φανέλα στο εξωτερικό.  Ο Μοντές κατάγεται από την Αργεντινή, όπου διαμένει και σήμερα, και ήταν μέλος του ΠΑΣ Γιάννινα τη δεκαετία του ’70. Εποχή που η ομάδα απέκτησε το προσωνύμιο «Ο Άγιαξ της Ηπείρου», ενώ εκείνος αγωνιζόταν φορώντας την φανέλα με το νούμερο οκτώ, για την οποία δηλώνει ότι είναι «το άλφα και το ωμέγα» για εκείνον. Ο Αργεντινός θρύλος του ΠΑΣ Γιάννινα, εκείνη την εποχή θεωρείτο από τους καλύτερους του πρωταθλήματος. Τον έφερε στα Ιωάννινα ο Γκομές Ντε Φαρία τον Μάιο του 1972 και με τον ΠΑΣ Γιάννινα αγωνιζόταν για δέκα χρόνια παίζοντας σε 231 αγώνες. Σήμερα, ο ίδιος επισκέπτεται τα Γιάννενα αρκετά συχνά. Κατά την επικοινωνία μας μαζί του βρισκόταν στην Αργεντινή, και κατά την διάρκεια της συνέντευξης δεν έχασε την ευκαιρία να εκφράσει την επιθυμία του να έρθει ξανά στα Γιάννενα εφόσον κορυφωθεί η δράση του κορονοϊού.


Τι είναι για εσάς το ποδόσφαιρο; Πώς ήρθε στη ζωή σας;

Το ποδόσφαιρο για μένα ήταν ό,τι πιο σημαντικό. Ονειρευόμουν να παίξω ποδόσφαιρο επαγγελματικά και το πραγματοποίησα.


Γνωρίζουμε ότι έχετε μία ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα. Το ποδόσφαιρο ήταν αυτό που αποτέλεσε την αιτία να αποκτήσετε μια «δεύτερη πατρίδα»;

Ναι. Σίγουρα. Πέρασα περίπου έντεκα χρόνια εκεί, οπότε καταλαβαίνεις ότι μου έχουν μείνει πολλά πράγματα από τα Ιωάννινα. Είναι σαν δεύτερη πατρίδα μου.


Συχνά εκφράζετε στα social media το συναισθηματικό σας δέσιμο για τα Ιωάννινα και για τον ΠΑΣ Γιάννινα. Θέλετε να μοιραστείτε κάποιες εμπειρίες σας από την πόλη;

Όχι, απλώς θα μου άρεσε να ήμουν έξι μήνες εκεί πέρα και άλλους έξι εδώ στο Μπουένος Άιρες. Αυτό, όμως, δεν μπορώ να το κάνω. Αλλά, ελπίζω του χρόνου, εάν περάσει αυτός ο ιός που έχει πλήξει όλον τον πλανήτη, να μπορέσω να ξαναδώ τους φίλους μου εκεί στα Ιωάννινα.
«Κάθε φορά που επισκέπτομαι τα Ιωάννινα είναι σαν να μην έφυγα ποτέ»

Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες συγκινήσεις που ζήσατε μαζί με την ομάδα του ΠΑΣ Γιάννινα;

Η μεγαλύτερη ήταν όταν ανεβήκαμε στην Α’ Εθνική. Παίζαμε για περίπου δύο χρόνια στην Β’ Εθνική και ανεβήκαμε κατηγορία. Για εμένα ήταν το πιο σημαντικό πράγμα. Ήταν γύρω στο 1974. Εγώ ήρθα στα Ιωάννινα το ’72, οπότε υπολογίζω ότι έλαβε χώρα περίπου το ’74 αυτό το γεγονός. Ο κόσμος και η πόλη με συγκινεί πιο πολύ από κάθε τι άλλο. Κάθε φορά που πηγαίνω είναι σαν να μην έφυγα ποτέ.

Ο Τσίτσε Μοντές με την ομάδα του ΠΑΣ Γιάννινα
«Οι Γιαννιώτες είναι φανατισμένοι με την ομάδα τους. Και πέντε να είναι στο γήπεδο, θα φωνάζουν σε όλον τον αγώνα»

Από τον κόσμο των Ιωαννίνων τι είναι αυτό που σας έχει μείνει πάρα πολύ;

Ο φανατισμός του! Είναι πολύ φανατισμένοι με την ομάδα τους. Είναι ακριβώς όπως εδώ στο Μπουένος Άιρες. Και πέντε άτομα να βρίσκονται στο γήπεδο, θα φωνάζουν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα. Θυμάμαι όταν κάναμε προπόνηση, ήταν στις κερκίδες περίπου 500 ή χίλια άτομα και φώναζαν συνεχώς. Είναι κάτι το φοβερό. Ο κόσμος των Ιωαννίνων δεν υπάρχει σε άλλη ομάδα ή πόλη της Ελλάδας.


Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να κάνετε τότε, όταν παίζατε στον ΠΑΣ Γιάννενα, αλλά δεν το κάνατε;

Όχι, τίποτα. Έφυγα από τα Ιωάννινα στα 36 μου χρόνια γιατί δεν ήξερα πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον. Όταν, όμως, πέρασαν αρκετά χρόνια και ξαναγύρισα στην πόλη, είχαν αλλάξει πάρα πολύ τα Ιωάννινα και τότε μετάνιωσα που είχα φύγει.


Υπήρξε κάτι που να θυσιάσατε για να πετύχετε τους επαγγελματικούς σας στόχους; Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες θυσίες που έχετε κάνει;

Βεβαίως. Αν προσδοκάς να παίξεις σε επαγγελματική ομάδα πρέπει να κάνεις θυσίες. Το να κάνεις, για παράδειγμα, καλή ζωή και προπόνηση ταυτόχρονα δεν γίνεται. Αυτή ήταν η μόνη θυσία που έχω κάνει. Από εκεί και πέρα, όταν ήμουν στα Γιάννενα, ήμουν ικανοποιημένος και δεν ήθελα να πάω σε καμία άλλη ομάδα, μικρότερη ή μεγαλύτερη. Δεν φιλοδοξούσα να πάω, για παράδειγμα, στον Ολυμπιακό κ.λπ. Δεν μετάνιωσα καθόλου γι’ αυτό. Είμαι πολύ ευχαριστημένος από τα έντεκα χρόνια που έζησα εκεί.



Στις μέρες μας ο χώρος του αθλητισμού απογοητεύει πολλούς αθλητές αλλά και φιλάθλους. Στην εποχή σας υπήρξε κάτι που να σας απογοήτευσε πάρα πολύ;

Όχι, τίποτα.


Πώς θα σχολιάζατε το σημερινό ποδόσφαιρο;

Στο ποδόσφαιρο έχουν αλλάξει πάρα πολλά. Έχουν αλλάξει τα πάντα, και οι προπονήσεις και ο τρόπος που παίζουν μπάλα. Σήμερα, σε δύο δευτερόλεπτα περνάς το μισό γήπεδο και μετά δεν ξέρεις τι να κάνεις.


Ποια είναι η επαφή σας με το ποδόσφαιρο σήμερα; Συνεχίζετε να παίζετε έστω και λίγο;

Όχι. Μόνο από την τηλεόραση παρακολουθώ τους αγώνες και τις αθλητικές ειδήσεις σχετικά με τον ΠΑΣ Γιάννινα. Εδώ στην Αργεντινή δεν πηγαίνω στο γήπεδο, γιατί έχουν συμβεί διάφορα πράγματα και είναι επικίνδυνο. Υπάρχει πολλή βία, τσακώνονται μεταξύ τους και γίνονται πράγματα που δεν γινόταν ποτέ. Με τον χουλιγκανισμό που υπάρχει εδώ είναι πολύ επικίνδυνα τα πράγματα. Δηλαδή πίνουν και πηγαίνουν στο γήπεδο για να ξεσπάσουν τα δικά τους προβλήματα, δεν πηγαίνουν για την ομάδα. Τσακώνονται για τα οικονομικά και για τα θέματα εκτός ποδοσφαίρου, δεν τους ενδιαφέρει το παιχνίδι.


Πριν περίπου τρία χρόνια, η ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα σας έστειλε ταχυδρομικά την φανέλα με το 8, την οποία φορούσατε όταν παίζατε στην ομάδα. Τι είναι για εσάς αυτή η φανέλα, για την οποία θα δίνατε «ακόμη και το ένα σας πόδι», όπως συγκεκριμένα γράψατε στο FaceBook;

Είναι το άλφα και το ωμέγα για μένα. Είναι, πώς να σ’ το πω; Είναι σαν να μην έχω φύγει ποτέ. Είναι σαν να είμαι ακόμη εκεί. Η ψυχή μου έχει μείνει εκεί πέρα. Εδώ είναι μόνο η καρδιά μου και το σώμα μου.


Ποια είναι η κατάσταση με τον κορονοϊό στην χώρα σας αυτή τη στιγμή; Ακολουθείτε μέτρα;

Τώρα είμαστε ακόμη στην αρχή. Δεν μπορούμε να βγούμε έξω για 15 μέρες περίπου. Η κυβέρνηση έχει ακολουθήσει καλά μέτρα και έπρεπε να το είχε κάνει πιο νωρίς. Αν κοιτάξεις τι γίνεται στην Ιταλία και σε όλον τον κόσμο, είναι μεγάλο πρόβλημα και είναι ακόμη στην αρχή χωρίς να ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί. Πρέπει να προφυλαχτούμε και να ακολουθούμε τα μέτρα που έχουν τεθεί από τους ειδικούς. Έχουν κλείσει τα πάντα, οι τράπεζες, οι κινηματογράφοι, οι ποδοσφαιρικοί αγώνες, τα θέατρα… Όλα. Τουλάχιστον για 15 ημέρες δεν μπορούμε να βγούμε από τα σπίτια, δεν μπορούμε να πάμε στις δουλειές ούτε πουθενά. Μέχρι αυτή την ώρα, εδώ έχουμε περίπου εκατό κρούσματα του ιού. 

Δείτε ολόκληρο το βίντεο της συνέντευξης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου